Вступ
Існує досить багато професій, представники яких створюють та підкреслюють красу. Ми вже розповідали про запуск салону краси, барбершопу, студій манікюру, депіляції та брів. Сьогодні поговоримо про візаж як прибутковий бізнес.
Професійний макіяж допомагає кардинально змінити образ, підкресливши кращі сторони клієнта. Професіонал точно знає як приховати недоліки та зосередити увагу на перевагах зовнішності. Послугами візажиста користуються для весіль, фотосесій, випускних, корпоративів, днів народжень тощо.
Зовнішній вигляд клієнта міняється завдяки вдало підібраному макіяжу, якісно зробленій укладці та гарним прикрасам. Професійний візажист має володіти вродженим почуттям стилю та стежити за останніми новинами світу моди та краси.
Візаж – це поєднання мистецтва та тяжкої роботи. Важливими якостями для візажиста є:
ввічливість і такт;
акуратність;
позитивний настрій;
пунктуальність;
бажання весь час навчатись та розвиватись.
Попри порівняно невеликі фінансові інвестиції для старту, роботу візажиста не можна назвати легкою. Дізнайтесь чи підходить цей бізнес вам, не зволікаючи.
Будь-який бізнес – це робота, час та фінансові інвестиції. Однак відкрити салон краси з нуля може кожен. Що для цього необхідно читайте далі у нашому матеріалі.
CRM – це автоматизована програма, яка дозволяє легко та ефективно керувати салоном краси та планувати навантаження візажиста та вести онлайн-запис клієнтів.
Радимо порівняти популярні пропозиції та виділити варіант, який підходить вам за функціоналом та бюджетом. Валізку візажиста вигідніше замовити онлайн. Офлайн пропозиції часто набагато дорожчі.
Як почати працювати візажистом
Ви вирішили професійно займатись візажем, з чого ж почати?
Стартові кроки схожі на запуск будь-якого іншого бізнесу у сфері краси, але є й нюанси. Наприклад, візажисту у 80% випадків не треба орендувати окреме місце під студію. Послугу можна пропонувати на виїзді.
7 кроків для старту бізнесу
Освоїти мистецтво макіяжу.
Підготувати детальний бізнес-план.
Вибрати форму організації (ФОП чи ТОВ).
Купити набір косметики та витратних матеріалів.
Підготувати портфоліо.
Створити та просувати особистий бренд.
Налагодити процес взаємодії з клієнтами.
Роль навчання в професії візажиста
Якість макіяжу безпосередньо залежить від знань і досвіду, тому перш ніж рекламувати послуги, необхідно пройти навчання та "набити руку" на моделях. Базовий курс візажиста в середньому коштуватиме 10-15 000 грн. Таке навчання передбачає освоєння основ макіяжу.
Це чудовий старт, але для розвитку власного бренду лише бази мало. Візажист повинен бути готовим до постійного навчання, відвідування офлайн та онлайн майстер-класів тощо.
Додаткове навчання, яке знадобиться візажисту:
Весільний макіяж;
Ліфтинг-макіяж;
Колористика;
Нюдовий макіяж на щодень;
Тощо.
Навчання необхідне не лише для поповнення колекції сертифікатів (хоча і це не завадить), але й щоб освоїти різноманітні техніки макіяжу та розвинути майстерність. Зрештою, ваші навички – основний спосіб залучення клієнтів.
Бізнес-план для бізнесу візажиста
Чіткий план важливий для будь-якої справи. Бізнес-план допоможе виділити головне, зрозуміти вузькі моменти бізнесу та скласти список нагальних завдань.
Які витрати очікують при запуску бізнесу візажиста
Одна з найприємніших особливостей бізнесу – можливість увійти в нішу з мінімальними витратами. Це пов'язано з тим, що працювати можна на виїзді. Лише невелика частина майстрів орендує місце для прийому клієнтів у салону краси або ж окремо, більшість спеціалістів приймають у себе або у клієнта вдома. Це хороший спосіб зекономити на оренді місця в салоні краси чи повноцінного кабінету. До того ж знімаються й витрати на комунальні послуги. Добре, якщо візажист має автомобіль. Приватний транспорт розширює можливості майстра та економить час.
Стартові витрати:
Вартість навчання - від 10 000 грн.
Придбання косметики та витратних матеріалів (пензлі, спонжі, накладні вії та волосся, шпильки) – від 20 000 грн.
Кейс візажиста - від 1000 грн.
Підготовка портфоліо - від 2 000 грн.
Створення сайту - можна зробити безкоштовно або обійтися без нього.
Запуск таргетованої та/або контекстної реклами - 3 000 грн.
У разі реєстрації як ФОП: Оплата державного мита, підключення онлайн-каси та еквайрингу – до 8 000 грн.
Щомісячні витрати:
Просування – від 1 000 грн на місяць.
Додаткова косметика та витратні матеріали – від 1 000 грн на місяць.
Бензин, транспорт – від 1 500 грн на місяць.
Щомісячна оплата обслуговування CRM - від 300 грн на місяць.
Податки – від 4 до 6%, якщо оформлення самозайнятого (ФОП), інша форма оподаткування, якщо реєстрація як ТОВ.
Комісія за еквайринг - від 1% від проведених банківських платежів.
Регулярні витрати візажиста невеликі, проте вони все ж є.
Хто цільова аудиторія візажиста
Клієнти будь-якої статі та віку можуть звертатися до вас за красивим образом, проте основною демографічною групою залишаються жінки віком від шістнадцяти до шістдесяти років.
Як візажист заробляє
Заробіток майстра забезпечується безпосередньо якістю макіяжу.
Додатковий дохід:
Організація інтер'єрних або виїзних фотосесій спільно з фотографом та стилістом.
Продаж косметики та біжутерії (наприклад, брошів та шпильок, зроблених вручну).
Проведення майстер-класів з макіяжу для новачків.
Корекція брів.
Укладка волосся.
Як виставити прайс
Вартість макіяжу може відрізнятися. Наприклад, ви можете запропонувати базовий макіяж за 800 грн, оформлення образу на випускний або корпоратив за 1 200 грн та весільний макіяж від 1 500 грн в залежності від складності роботи.
Формуючи прайс, переконайтеся, що ви добре вивчили облікові записи конкурентів і не продаєте себе занадто дорого або, навпаки, не недооцінюєте.
Абсолютно логічно, якщо майстер, удосконалюючи майстерність, підвищує ціни на послуги. Найбільш безболісно це можна зробити в періоди збільшеного попиту, наприклад, наприкінці листопада – на початку грудня.
Який прибуток може принести бізнес візажиста
Стартові інвестиції повернуться досить швидко (від 3 до 6 місяців), якщо візажист добре продумає просування свого бізнесу. Потрібно бути готовим до того, що знадобиться час на створення регулярного потоку нових та постійних клієнтів.
Візажисту слід врахувати й пікові місяці, коли замовлень буде набагато більше ніж зазвичай: перед Новим роком, з травня до жовтня (пік весільних урочистостей), червень – випускні вечори, листопад – Хелловін.
Заробіток візажиста безпосередньо залежить від витрат на косметику та інших витратних матеріалів. Однак не варто економити, купуючи бюджетні продукти, це може позначитися на якості та довговічності макіяжу.
Як вибрати назву для мейкап бізнесу
Більшість візажистів працюють від свого імені, розвиваючи особистий бренд, тому часто основне, що їх турбує – як назвати профіль в Інстаграмі. Але якщо ви збираєтеся відкривати салон краси, який спеціалізуватиметься на макіяжі та створенні образів, оригінальна назва буде доречною. Ось тут ми писали, як підібрати назву салону, що запам'ятається.
Як легально вести бізнес візажиста
Візажист може працювати як фізична особа, оформити статус самозайнятого або зареєструвати ТОВ. Офіційне оформлення правового статусу, попри необхідність сплачувати податки, відкриває необмежені можливості для підприємця:
Офіційний дохід, виходячи з якого банк зможе за необхідності оформити кредит.
Можливість видавати чеки клієнтам та приймати платежі за банківською карткою.
Відкриває перспективи корпоративного співробітництва, наприклад, виконувати послуги з макіяжу для юридичних осіб (кіностудії, телебачення, авіакомпанії тощо).
До того ж це обов'язково, не оформлюючи бізнес офіційно ви порушите закон.
Ефективне просування послуг візажиста
Бізнес візажиста потребує формування особистого бренду. Для цього потрібно планомірне, регулярне наповнення контентом всіх майданчиків, на яких ви хочете бути представленою.
Послуги макіяжу продаються за допомогою візуалу. Це означає, що для будь-якого візажиста необхідно зареєструвати бізнес-профіль в Instagram.
Сторінка в TikTok також буде корисною, якщо у вас буде час заповнювати профілі на обох майданчиках. Якщо ресурсів не вистачає, краще зосередитись лише на Інстаграм.
Не варто поєднувати особисту та професійну сторінки.
Нехай обліковий запис, присвячений візажу, розвивається окремо. На нього ви зможете налаштувати трафік через таргетовану рекламу і направляти клієнтів до форми онлайн-запису на макіяж.
Як вести обліковий запис в Інстаграм
Розробити контент-план.
Підготувати якісні фото та відео.
Писати грамотні тексти.
Часто спілкуватися з аудиторією.
Оцініть свої можливості: якщо їх недостатньо, краще витратити невелику частину бюджету на пошук SMM-фахівця, який візьме на себе наповнення соцмереж контентом.
Не варто запускати просування та рекламу без вирішення питання "як і де записувати клієнтів". Візажистові, що працює на себе, так само як і великому салону краси, корисно встановити автоматизовану програму CRM з функцією онлайн-запису на макіяж. Програма систематизує всі запити та виконані замовлення, допомагає організовувати маркетингові кампанії та формує розсилки.
Візажистові не потрібно вести запис вручну, тримати в пам'яті запити всіх клієнтів. CRM для візажистів – це зручно, функціонально та на часі.
Великий плюс CRM-сервісу – можливість вивантажити базу клієнтів, щоб чітко визначити вашу цільову аудиторію та ефективно налаштувати таргетовану рекламу.
Чи потрібен візажисту сайт
На початковому етапі сайт зовсім не обов'язковий. Функціоналу Instagram буде цілком достатньо. Але для розвитку бізнесу сайт стане доречним, оскільки він додає професійності. Сайт можна створити самостійно, на базі безкоштовних конструкторів, або ж скористатися послугами агентств/фрілансерів.
Ще один варіант – вибрати CRM програму для салонів краси EasyWeek. Розробники програми пропонують не тільки мега-функціональне програмне забезпечення, але й безкоштовно створять персональну сторінку та домен для вашого бізнесу.
Як спонукати клієнтів повертатися
Ніколи не зупиняйте роботу з клієнтами. Придумайте програму лояльності, розробіть календар акцій та знижок. Завжди цікавтеся, як пройшла урочистість, на яку ви готували клієнта. Будьте відкриті до спілкування та критики. Дружіть з клієнтами у соцмережах, просіть їх викладати фотографії з вашим макіяжем. Хороший варіант – пропонувати знижку під час запису подруг.
Відмінний варіант із залучення клієнтів – співпраця з фотостудіями та фотографами. Багатьом подобається записуватись на фотодні, де все враховано комплексно – візаж, укладка та фотосет.
Портфоліо – must have для візажиста
Портфоліо – це візитна картка візажиста, віртуальний альбом з найкращими роботами. У портфоліо мають бути представлені всі техніки, з якими працює майстер.
Якісний візуал – найкращий спосіб зацікавити замовників.
Правила створення гарного портфоліо
Орендувати студію з якісним світлом та дзеркалами.
Домовитися з моделями та професійним фотографом (за оплату або за бартером).
Виконати кілька видів макіяжу.
Зробити кілька десятків якісних фотографій (не лише моделей в образі, але також візажиста за роботою, розкладки з косметикою та пензлями, фото до/після).
Портфоліо в процесі роботи постійно поповнюватиметься. Щоб знімати гарні фото самостійно, замовте собі спеціальну лампу та пройдіть майстер-класи зі студійної фотографії.
Де краще приймати клієнтів: у салоні чи вдома
Робота в салоні краси має свої плюси, серед яких організоване робоче місце, безпека та дотримання санітарних умов. Але якщо у майстра достатньо своїх клієнтів, працювати на виїзді виявляється набагато вигідніше.
Найбільш фінансово привабливими є клієнти на весільний макіяж. Крім підготовки нареченої, візажист іноді отримує замовлення на макіяж кількох подруг та родичів. Для створення весільного образу виїзд додому необхідний, оскільки багато наречених вважають за краще фіксувати процес підготовки до весілля на фото та відео. Такі фотографії дуже корисні для візажиста – зазвичай вони виконуються професіоналами, а значить, їх завжди можна розмістити в портфоліо.
Виїзд додому іноді має й негативні сторони. У клієнтів вдома може бути не завжди зручно працювати – мало світла, довкола бігають тварини та діти.
До цього потрібно бути готовим, попереджати замовників про все, що вам знадобиться для якісної роботи.
Якщо за квартиру клієнта ви не можете відповідати, то запрошувати клієнтів до себе додому краще тільки в тому випадку, якщо у вас є для цього необхідні умови.
Ваша територія – чи то салон, чи окрема гримерка, чи квартира – частина вашої репутації, тому вибирайте місце виважено.
Як зрозуміти чи підходить вам мейкап бізнес
Візаж – це не тільки майстерність, але також творчість та бажання покращити зовнішність клієнта.
У роботі візажиста немає місця формалізму. Для майстра дуже важливо бути не тільки хорошим фахівцем, але також володіти навичками спілкування, розумітися на психології клієнта.
Візажист повинен бути готовим до постійної, регулярної комунікації. Ця професія підійде для товариських, позитивних, недратівливих людей. Неприємних клієнтів буде багато, але це не має позначатись на якості роботи.
Важливі якості для візажиста:
пунктуальність,
відповідальність,
емпатія,
ввічливість,
вихованість,
грамотне усне та письмове мовлення,
охайний вигляд,
уважність та акуратність.
Візажист має бути працьовитим та завжди шукати самомотивацію. Ці якості допоможуть розвинути бізнес та збільшити прибуток.
Висновок + корисні поради початківцям
Відкрити бізнес візажиста нескладно, а в порівнянні з іншими сферами індустрії краси ще й менш витратно. Для старту бізнесу важливо вивчити теорію та закріпити навички на практиці.
Для просування послуг, візажисту знадобиться якісне портфоліо та бізнес-аккаунт в Інстаграм. А для керування записом клієнтів – CRM.
Щоб збільшити кількість замовлень та середній чек, буде корисно освоїти й суміжні спеціальності, наприклад:
Пройти курс корекції, фарбування брів + вій ламінування.
Навчитися виконувати зачіски та укладки, у тому числі й весільні.
Ще один лайфхак для розвитку бізнесу – встановити онлайн-запис через систему EasyWeek. Реєстрація в EasyWeek дає відразу кілька переваг:
Безкоштовний сайт – аналог віртуальної вітрини в Інстаграм – з відгуками, фотографіями, запитаннями-відповідями.
Посилання на онлайн-запис, який легко інтегрувати у TikTok, Instagram та Facebook, зручно скидати в Телеграм та розміщувати в Google.Maps.
EasyWeek допоможе легко залучити нових клієнтів без зайвих витрат. Протестуйте безкоштовно!