Вступ
Йога набирає все більшої популярності. Щоденна суєта мотивує шукати сенс існування, причини захворювань, поганого настрою та стресу. Прадавня східна філософія, заснована на фізичних навантаженнях, дихальних техніках та самодисципліні сформувала окрему бізнес-нішу. Сьогодні йогу практикують у фітнес-центрах та у спеціалізованих йога-студіях.
Як правильно інвестувати у відкриття власної студії йоги та через скільки вийде окупити бізнес? Наш матеріал допоможе розібратися в основних нюансах відкриття йога-студії.
Невелику студію можна відкрити до $10 000. Основні витрати припадають на оренду приміщення, ремонт та обладнання. Персонал та маркетинг йога-студії також важливі, але на початку ви цілком впораєтесь без великої команди.
Йога не втрачає популярності, як і будь-який спорт. Цей бізнес стане гарною інвестицією. Звичайно, за умови детального планування.
Бізнес досить прибутковий, тому конкуренція суттєва. Хороші новини полягають у тому, що попит ще більший. Гарна студія йоги точно не залишиться без уваги клієнтів. Додайте до цього трохи ефективного маркетингу і можна відкривати мережу.
Особливості відкриття студії йоги
Перш за все варто розуміти, що бізнес потребує часу. Не варто очікувати великих прибутків у перші місяці роботи. Зараз важливо зарекомендувати себе та напрацювати клієнтську базу. Власна справа, як зрештою і йога, любить послідовність. Головне втриматись перший час, адже конкуренція досить висока. Водночас і попит не відстає, а це означає, що місце для нових гравців на ринку точно знайдеться.
Для початку варто визначитись які напрямки йоги ви практикуватимете. Існує досить багато варіантів, доцільно обрати декілька, згодом можна розширитись. Найпопулярніші типи йоги:
хатха-йога,
аштанга-йога,
кундаліні-йога,
аеройога (заняття на тканинних підвісах/гамаках).
Для старту достатньо обрати 1 тип йоги. Не варто намагатись охопити все. Навряд чи вийде якісно.
Ви можете вести заняття самостійно або ж запросити кваліфікованих інструкторів. Часто, клієнт шукає не просто тренера, але й наставника, якому можна довіряти. Майте це на увазі при виборі персоналу. Гарний інструктор має добре розумітись на людській фізіології, знати психологію спілкування з клієнтом інформувати про протипоказання та чітко розуміти, які асани можна виконати зараз, а які краще залишити на потім.
Бізнес-план центру йоги
Навіть якщо ви плануєте відкрити невеличку студію, бізнес-план потрібен. Цей документ допоможе структурувати усі кроки, не загубившись у вирі інформації.
З чим допоможе розібратись бізнес-план:
Інвестиції. Витрати на відкриття та наступні місяці роботи. Вони включають орендну плату, зарплату, ремонт, обладнання, рекламу та комунальні платежі.
Розмір інвестицій напряму залежить від локації. Водночас правильне позиціювання допоможе привабити клієнта без прив'язки до місця. Підійде як центр, так і спальний район. Це досить вигідно, адже ціна на оренду ну дуже різна.
Порада! Не варто економити на обладнанні. Якісний інвентар прослужить довго і працюватиме на благо йога-студії.
Цільова аудиторія. Для початку роботи важливо зрозуміти, хто ваш клієнт. Так, ви зможете оптимізувати послуги та прайс.
Локація. Процес відкриття студії та вибір назви.
Аналіз конкурентів. Важливо підготувати унікальну пропозицію, яка привабить клієнтів.
Правовий статус. Реєстрація та тип закладу грають першочергову роль.
CRM з функцією онлайн-бронювання. Цей крок оптимізує маркетинг на початкових етапах.
Реклама. Зробити це можна за допомогою соціальних мереж, через власний сайт або ж персональну сторінку в системі EasyWeek. Результати рекламних кампаній допоможуть краще зрозуміти цільову аудиторію, а таргетована реклама стане надійним помічником у пошуку нових клієнтів.
Де краще відкривати студію йоги
Найперше, варто визначитись з цільовою аудиторією. Це можуть бути студенти, тоді студію доцільно відкрити коло навчальних закладів. Мами, так краще відкривати студію йоги в спальних районах. Для бізнес-аудиторії підійде центр міста тощо.
Великою перевагою студії йоги є те, що відкрити її можна буквально скрізь. Так, підійде парк, творчий кластер, торговий центр чи житловий будинок.
Однак, приміщення важливе. Воно має бути світлим та просторим, мати гарну вентиляцію. Підвальні приміщення не підійдуть. Для групи близько 10 людей знадобиться як мінімум 20 м2 площі. Далі приміщення можна прикрасити так, щоб клієнти поринули в атмосферу спортивного релаксу.
Студія може налічувати декілька залів для тренувань, додатково варто передбачити тренувальні кімнати та зону ресепшн. Загалом, для старту підійде від 40 м2 площі.
Юридичне оформлення
Для відкриття знадобиться виконати мінімальний набір дій:
Зареєструвати ТОВ чи ФОП.
Підписати договір оренди чи купівлі-продажу на приміщення.
Оформити онлайн-касу.
Просування студії йоги
До залучення нових клієнтів потрібно підходити комплексно. Для просування можна використовувати:
рекламу та сезонні акції,
безкоштовні події,
систему знижок,
абонементи та програми лояльності.
Безкоштовні пробні заняття допоможуть привабити клієнта. Однак, часто далі першого заняття діло не йде. Задача будь-якої студії йоги, як зрештою і салону краси чи студії манікюру, – сформувати лояльну аудиторію. Саме ці клієнти принесуть користь бізнесу та допоможуть розвиватись швидше.
До реклами також варто підходити вибірково, не будь-яка реклама підійде. Гарною мотивацією записатись на заняття стане красивий профіль в Інстаграм та таргетована реклама.
NB! Контент – король реклами, далі йде таргет.
Щоденно демонструйте ідеальний сервіс, так клієнти не просто залишаться з вами, але й друзів покличуть.
Також важливо визначитись з чітким графіком роботи. На йогу, зазвичай, приходять вранці (перед навчанням чи роботою) та ввечері (після трудового дня). У сезон відпусток, канікул та свят, добре було б додати годину-дві до стандартного режиму. Це приємний жест для клієнтів та чудовий інструмент збільшення прибутку для студії.
Графік допоможе спланувати роботу без зайвих витрат. Клієнти також полюбляють записуватись на заняття через онлайн-застосунки. Так, ви полегшите життя адміністратору та збільшите лояльність аудиторії без зайвих зусиль. Клієнт зможе самостійно обрати заняття, інструктора та час. Бронювання миттєво додасться у ваш онлайн-календар. Дуже просто та ефективно!
Система знижок
Для того, щоб привабити нових клієнтів, доцільно розробити систему знижок. Найпопулярнішим варіантом залишається абонемент. Саме цей інструмент мотивує клієнта прийти до вас знову і збільшує дохід студії.
Розсилка зі спеціальними пропозиціями – ще один варіант реклами. Налаштувати рекламні оголошення та розсилки допоможе CRM для студії йоги.
Скільки коштує відкрити студію йоги
Витрати перед відкриттям:
Ремонт – від 50 до 100 000 грн.
Оренда та комунальні платежі – від 25 000 грн щомісячно.
Обладнання – близько 50 000 грн.
Меблі в зону роздягалки та ресепшн – від 50 000 грн.
Реклама – близько 20 000 грн + щомісячні платежі.
Реєстрація ТОВ чи ФОП + електронна каса – разом близько 5000 грн.
Щомісячні витрати:
Заробітна плата співробітникам.
Витрати на таргетовану та контекстну рекламу.
Бюджет на утримання студії.
Витрати на відкриття прописані приблизно. Найкраще прорахувати власні витрати індивідуально, так у вас буде точна картинка.
Важливо також встановити вигідний і вам, і клієнту прайс. Радимо обрати золоту середину. Таким чином ви не будете знецінювати роботу персоналу і не вдарите по бюджету гостя.
Варто також розуміти, що перші місяці студія працюватиме на повернення витрат. Кошти повернуться за 8 – 18 місяців. У цей час ви можете додавати тренінги, групові заняття та практики. Це ідеальний варіант для збільшення клієнтопотоку та прибутку.
Будь-який бізнес має свої ризики, студія йоги не стане винятком. До внутрішніх ризиків відносять неякісний сервіс, грубий персонал та некоректне викладання йоги. До зовнішніх ризиків належить зростання конкуренції та збільшення цін на оренду приміщення.
Висновок
Відкрити студію йоги самостійно досить реально. Для цього вам потрібно добре спланувати стартап та написати детальний бізнес-план. Наостанок публікуємо невеликий поетапний чек-лист, який допоможе відкрити йога-студію.
Аналіз конкурентів, вибір типу йоги.
Реєстрація ФОП чи ТОВ.
Пошук локації та підписання договору оренди.
Ремонт та покупка меблів та обладнання.
Пошук інструкторів.
Вибір CRM-системи та сервіс онлайн-бронювання.
Реєстрація онлайн-каси.
Планування розкладу занять.
Запуск реклами.
Фінальне відкриття студії йоги.
Для того, щоб відкрити невеличку студію йоги, вам знадобиться близько $10 000. Витрати можна зменшити або ж збільшити, усе залежить від локації та обладнання. Для початку підійде приміщення від 40 м2 та 1 – 2 інструктори. За правильного керування така студія окупиться за рік, варіанти більшого розміру потребуватимуть більше часу на повернення вкладених коштів.
CRM зможе оптимізувати роботу студії йоги та пришвидшити повернення коштів. Спробуйте EasyWeek та переконайтесь наскільки це зручно. Ми пропонуємо безкоштовний тариф для 1 користувача та 1 локації й гнучку систему тарифних планів для середнього та великого бізнесу.