Зміст

  1. Вступ

  2. Що таке бізнес-план, і навіщо він потрібен

  3. Види салонів краси

  4. Етапи бізнес-плану салонів краси

  5. Фінансовий план салону краси

  6. Фактори ризику і способи їх подолання

  7. Яка користь від бізнес-плану

  8. Ідеї для роздумів

#1 Вступ

Ви довго думали який бізнес стане ідеальним саме для вас? І ось нарешті вибір впав на сферу бьюті. Чудове рішення! Послуги пов'язані з красою не втрачають своєї популярності ні при ковіді, ні навіть під час воєнних дій.

Продуманий підхід до справи допоможе зекономити бюджет та відкрити салон вашої мрії фактично без зусиль. Салонна справа була, є і буде популярною. Готові приєднатися до щасливих власників салонів краси? Що ж тоді почнемо!

Кому підійде такий бізнес? Власний салон краси – ідеальне рішення для бізнесменів, які хочуть почати успішний новий проєкт, для перукарів та працівників салону краси, які хочуть зростати, для сімейних пар, що хотіли б заснувати власну справу.

Сьогодні ми поділимося досвідом відкриття успішного салону краси. Знаєте, що у цій справі найважливіше? Правильно, планування!

Найперший крок до гарного салону краси – детальний бізнес-план.

Ось 3 найпоширеніші причини:

  1. Спрогнозувати результати проєкту та мінімізувати можливі ризики.

  2. Залучити інвесторів.

  3. Отримати вигідні умови фінансування від банку.

Дуже багато бізнес-планів можна знайти у вільному доступі в мережі інтернет. Зазвичай, такі бізнес-плани дуже узагальнені. Вам потрібно буде оптимізувати скачаний шаблон під власний салон краси. Все ж таки бізнес ваш, прогнозувати його потрібно відповідально.

Існує 2 базові статті витрат:

  • оренда приміщення;

  • ремонт та закупівля обладнання.

У будь-якому випадку вам необхідно написати гарний бізнес-план майбутнього салону краси. Це ваша гарантія успіху та захист від пустих витрат.

Сьогодні існує неймовірна кількість сервісів для салону краси. При виборі варто керуватися власними потребами, звернути увагу на репутацію розробника та порадитися з колегами.

Ми пропонуємо чудовий функціонал за приємну ціну. EasyWeek – зрозумілий сервіс для малого та середнього бізнесу. У EasyWeek є безкоштовний тариф для майстрів, які працюють на себе. Також доступні PRO-тарифи для команд та мережевих салонів. Протестувати PRO-версію можна безкоштовно.

#2 Що таке бізнес-план, і навіщо він потрібен

Бізнес-план – це детальний опис вашого проєкту. Він має містити всю необхідну інформацію про компанію, товари та послуги, прогнози та ризики, маркетингові ходи, ринки збуту та ефективність бізнесу.

Якщо ви маєте певні накопичення, можна придбати готовий бізнес. Якщо ж фінанси обмежені, варто подумати про кредит або ж інвесторів, які б профінансували вашу ідею. Так, це цілком реально, хоч і трохи складніше ніж просто відкрити салон. Основним критерієм для інвесторів та банків служить бізнес-план. Саме він визначає потенціал вашого бізнесу, його привабливість та впливає на остаточне рішення.

Як створити бізнес-план?

Варіантів може бути декілька:

  1. Купити готовий бізнес-план, що входить до складу франшизи салону краси.

  2. Розробити бізнес-план самостійно. Вам доведеться знайти шаблон бізнес-плану салону краси в інтернеті та оптимізувати його під власний проєкт.

  3. Найняти експерта. Це найдорожча, але й найпростіша опція. Просто знайдіть експерта, що знається на бізнес-плануванні та довіртесь йому. Така послуга коштуватиме вам від 1500 до 15000 грн. Ціна залежить від рівня та експертизи спеціаліста.

Досвідчені підприємці запевняють, що бізнес-план необхідно записувати як тільки зародилась ідея проєкту. Інші ж вважають, що планування не потрібне взагалі. Життя ж завжди йде не за планом. Рішення за вами, але істина, на наш погляд, десь посередині. Так, дійсно, навряд чи нам вдасться спланувати кожну деталь, але план необхідний. Базові поняття та напрямки бізнесу допоможуть визначити напрям проєкту та рухатися швидше.

Згідно зі статистикою, багато підприємців відмовилися або ж підкорегували бізнес-ідею після створення бізнес-плану. Зазвичай, бізнес-планування покаже перспективи або ж проблеми бізнесу. Ми вважаємо планувати необхідно, варто підійти до цього процесу відповідально та прискіпливо. Зрештою, це зекономить ваш час та бюджет.

Бізнес-план допомагає:

  • Структурувати цілі, задачі та ідеї.

  • Виділити етапи та їх контрольні точки.

  • Дослідити ринок та конкурентів.

  • Виявити риски та способи їх мінімізації.

  • Встановити цільові показники проєкту.

#3 Види салонів краси

Важливо визначитися з видом салону, який ви збираєтесь відкрити. Погляньмо на 3 основні види салонів краси, які популярні сьогодні.

Економ

Такий салон спеціалізується на перукарських послугах та манікюрі. Зазвичай, салони цього виду розміщують у спальних районах. Цільова аудиторія – місцеві. Це забезпечує постійний потік клієнтів та можливість встановити привабливі ціни. Локальні економ-салони не потребують гучної реклами. Вам достатньо замовити яскраву вивіску, повісити декілька постерів та вручити містянам флаєри або ж інші рекламні матеріали. Традиційний маркетинг – ідеальна зброя для економ-салону. Просто, ефективно і доступно. Сарафанне радіо – ще одна ідея для просування салону краси класу економ. Люди рекомендують хороші заклади, так може статися і з вашим салоном. Звісно, якщо послуга сподобається першим клієнтам. Кажучи про оздоблення та косметику, вишуканого та дорогого в таких салонах шукати не потрібно. Прості та ефективні рішення зіграють на вас.

Бізнес

Салони класу бізнес надають не лише перукарські та нігтьові сервіси, але й догляд за обличчям, тілом та волоссям. Клієнт може записатися на прийом до косметолога, у солярій або ж на масаж. Такі салони розміщують у бізнес-центрах зі стабільним потоком клієнтури. Бізнес-клас залучає у свій арсенал онлайн маркетинг. Надзвичайно важливо знайти "свого" SMM спеціаліста або ж стати ним аби просувати стартап 24/7. Дизайн та інтер'єр стають більш вишуканими та дорогими. Косметику варто вибирати класу преміум або ж мідл-ап.

Преміум

Преміальні салони краси – найвищий рівень салонної справи. Клієнти таких салонів – люди забезпечені та вимогливі. Преміальні салони створюють готовий образ. Клієнт може скористатися послугами візажиста, перукаря, косметолога, стиліста, записатися на сеанс лазерної епіляції та багато іншого. Професіоналізм персоналу має бути на найвищому рівні. Це прямо впливає на імідж салону.

Від типу салону залежить його локація, бюджет, маркетингова стратегія і навіть кількість косметики на закупку. Перед створенням бізнес-плану визначіть вид салону, який ви хотіли б відкрити.

#4 Етапи бізнес-плану салонів краси

Бізнес-план можна структурувати на 6 базових етапів:

  1. Аналіз ринку та цільової аудиторії.

  2. Локація та вибір приміщення.

  3. Ремонт, дизайн, покупка меблів та обладнання.

  4. Підбір персоналу.

  5. Оформлення бізнесу за законом.

  6. Проведення рекламної кампанії.

Погляньмо на кожен етап окремо аби зрозуміти процеси краще.

Аналіз ринку та цільової аудиторії

Індустрія краси дуже затребувана. Жінки та чоловіки полюбляють салонні процедури набагато більше ніж раніше. Клієнти розуміють різницю між домашнім та салонним доглядом, тому все частіше обирають салонні процедури.

Ринок салонів краси насичений, але ніша ще відносно вільна. Очікуваний приріст 10% в рік.

Бути креативним та доглянутим хоче кожен. Чоловіки почали відвідувати салони краси. Саме вони становлять 25% клієнтури середньостатистичного салону. Все ж 75% аудиторії – жінки віком 25-45 років. Ця вікова категорія уважно стежить за зовнішністю та часто відвідує салони. Це ваші постійні клієнти на яких варто робити ставку.

Цільова аудиторія може відрізнятися навіть у сусідніх салонів. Дуже важливо чітко розуміти хто ваші клієнти. У цьому допоможе CRM та вбудована у систему бізнес-аналітика.

Локація та вибір приміщення

Основні вимоги до приміщення: цокольний, перший чи другий поверх з невеликим ґанком. Дуже важливо, щоб клієнт бачив вивіску салону на рівні очей. Найкраще обирати просторі приміщення у спальних районах. Обов'язково варто продумати місце для вивіски та рекламного банера. Інший важливий момент – парковка для клієнтів та зупинки транспорту поблизу.

Ремонт, дизайн, покупка меблів та обладнання

Приміщення потрібно підготувати. Салон має бути тим місцем, де приємно побути, випити кави, поговорити. Важливо, щоб атмосфера була позитивною та розслабленою. При ремонті важливо пам'ятати про вимоги до салонів краси. Зазвичай, вони однакові для всіх. Так, приміщення має бути сухим та світлим, мати доступ до води та протипожежну систему.

Дизайн – частина вашого салону і його атмосфери. Продуманий дизайн допоможе привабити більше людей та збільшити дохід.

Ви також можете зекономити на меблях. Наприклад, пошукати варіанти в інтернеті, на розпродажах, глянути акції в меблевих магазинах та орендувати меблі з правом подальшого викупу.

Список базових речей для салону краси

Ресепшн:

  • стійка адміністратора;

  • офісне крісло;

  • шафа для одягу;

  • касовий апарат;

  • пуфи для гостей;

  • телевізор;

  • журнальний стіл;

  • шафа-вітрина для косметичних засобів;

  • вішалка для одягу.

Зал-перукарня:

  • гідравлічні крісла;

  • робочі місця перукарів;

  • перукарське крісло з мийкою;

  • клімазон;

  • візки для косметики та інструментів;

  • сушуари;

  • мийка;

  • стерилізатор повітря.

Зона манікюру та педикюру:

  • стільці;

  • стіл;

  • крісло для педикюру;

  • витяжка настільна;

  • лампа манікюрна;

  • манікюрні подушки;

  • підставка під лаки.

Косметологічний кабінет:

  • стіл;

  • крісло;

  • шафки.

Кабінет візажиста:

  • крісло;

  • зеркало;

  • шафа для косметики та матеріалів.

Масажний кабінет:

  • кушетка;

  • стіл;

  • шафки для косметики.

Солярій:

  • солярій;

  • пуфики.

Зона відпочинку для персоналу:

  • крісло;

  • диван;

  • кулер;

  • стіл;

  • шафка для посуду.

Меблі краще вибирати у пастельній гамі. Клієнти приходять до салону, щоб розслабитися, допоможіть їм у цьому, починаючи з кольору.

Підбір персоналу

Вибираючи співробітників дуже важливо перевірити їх навички спілкування: взаємодію з клієнтами, стресостійкість та неконфліктність. Багатий досвід – ще не гарантія хорошого працівника. Завжди запитуйте відгуки з попереднього місця роботи.

Де знайти працівників:

  • центри зайнятості;

  • соціальні мережі;

  • університети;

  • спеціалізовані сайти.

Шукаючи майстрів, важливо відвідувати тренінги та майстер-класи. Саме там ви зможете побачити реальну роботу людини без прикрас. Можна виділити 1-2 дні для відбору працівників. Повторюйте цей ритуал щотижня допоки не укомплектуєте команду. Стратегічний запас кадрів допоможе перестрахуватися на випадок звільнення персоналу.

Перукарі, зазвичай, отримують 25% від вартості послуги. Директор та адміністратор отримують фіксовану заробітну плату. Можна підібрати різні варіанти оплати, обговоріть це питання зі співробітником.

Оформлення бізнесу за законом

Для початку вам необхідно вибрати варіант оформлення. Салони краси реєструють як ФОПи. Рекомендуємо уточнити цей момент задля уникнення майбутніх проблем. В Україні питання по ФОПах можна вирішити онлайн через портал ДІЯ. Там ви зможете сплачувати податки та вести документацію.

Також доведеться отримати санітарні висновки на приміщення. Для цього потрібні:

  • Договір оренди чи власності на приміщення салону.

  • Прайс на товари та послуги.

  • Сертифікати на апарати для стерилізації.

  • Договір на дезінсекцію, дератизацію та дезінфекцію.

  • Договір на утилізацію відходів.

  • Журнал стерилізації.

  • Договір із підприємством на прання приладдя, необхідних для обслуговування клієнтів.

  • Договір на утримання та планове технічне обслуговування систем вентиляції.

Які ще документи знадобляться?

  • Висновок від МНС.

  • Договір з керуючою компанією на утримання нежитлових площ, які займає салон.

  • Реєстрація касового апарату у податковій та договір з обслуговуючою організацією.

  • Документація, що підтверджує кваліфікацію персоналу, медичні книжки.

  • Сертифікат відповідності.

Проведення рекламної кампанії

Якщо ви запланували відкрити салон краси в спальному районі, потік клієнтів буде досить швидким. Місцеві помітять нове місце. Надзвичайно важливо презентувати салон правильно.

Використовуйте вивіски та флаєри, рекламу онлайн та офлайн. Ваші клієнти – ті, хто проживає в радіусі 1 км від вашого салону краси.

Як тільки ви привабите перших клієнтів, потрібно подумати про їх подальші візити. Програма лояльності дозволить організувати роботу з постійними клієнтами. Ми всі любимо подарунки. Стрижка у подарунок, знижка на косметику або ж просто чай та кава – усе це піднімає настрій гостю і репутацію закладу.

Реклама у мережі інтернет також потребує планування. Так, ви привабите клієнтів не лише зі свого округу, але й з усього міста. Маркетингова стратегія може бути різною. Важливо її вчасно аналізувати та корегувати, якщо потрібно. Помилки – це нормально. Те як ви на них реагуєте показує як ваш бізнес поведе себе далі.

Ціна помилки менша за ціну бездіяльності

Сет Годін — підприємець із США

#5 Фінансовий план салону краси

Бюджет та фінансові розрахунки завжди залежать від багатьох факторів. Ми підготували базові розрахунки для салону краси в Україні. Їх можна використати як шаблон, скорегувавши під власну справу.

Наведені розрахунки приблизні. Їх варто скорегувати під ваш вид салону, його локацію та клієнта.

Витрати на відкриття:

  • Реєстрація та документи – 7000 грн.

  • Косметичний ремонт – 30 000 грн.

  • Рекламна кампанія – 20 000 грн.

  • Оренда та ремонт – 50 000 грн.

  • Закупка обладнання – 50 000 грн.

  • Інші витрати – 5000 грн.

Загалом вам знадобиться близько 120-150 000 грн. Витрати можна зменшити та збільшити. Це залежить від ваших цілей та креативу.

Щомісячні витрати:

  • Зарплата – 100 000 грн.

  • Оренда – 20 000 грн.

  • Комунальні послуги – 5000 грн.

  • Реклама – 5 000 грн.

  • Бухгалтер (фріланс) – 10 000 грн.

  • Закупка косметики – 30 000 грн.

  • Інші витрати – 5000 грн.

Щомісячні витрати досягають 100-120 000 грн. Їх також можна мінімізувати коштом інвесторів.

#6 Фактори ризику і способи їх подолання

Ризики існують у будь-якій справі. Важливо те, як ви на них реагуєте. У відкритті власної справи виділяють внутрішні та зовнішні ризики.

Зовнішні ризики:

  • Ріст цін на косметику та витратні матеріали.

    Не бійтесь змінити бренд. Виробників багато, ви завжди зможете знайти щось для себе.

  • Тренди. Так, вони також можуть бути фактором ризику. Як от, коли доводиться закуповувати нове дороге обладнання просто тому, що воно популярне.

    Радимо регулярно проводити тренінги та майстер-класи для персоналу. Так, ви зможете залишатися в тренді без особливих зусиль та витрат.

Внутрішні ризики

  • Швидка зміна кадрів

    Ваша команда – серце вашого бізнесу. Надзвичайно важливо мотивувати та підтримувати команду задля подальшого розвитку бізнесу.

    Кожен співробітник потребує індивідуального підходу. Знизити ризики можливо коштом командного навчання, мотиваційних програм та тренінгів.

#7 Яка користь від бізнес-плану

Бізнес-план – це документ, що дозволяє оцінити реальність вашої ідеї. План допоможе зрозуміти шляхи досягнення мети, визначити основні цілі та засоби для збільшення доходу.

Бізнес-план корисний, адже він:

  • Допомагає проаналізувати конкурентів.

  • Зрозуміти власні слабкі та сильні сторони.

  • Систематизувати витрати.

  • Прогнозувати ризики та мінімізувати їх вплив на бізнес.

Бізнес-план дасть відповіді на всі питання бізнесмена-початківця:

  • Навіщо мені власна справа?

  • Хто мої потенційні клієнти, де їх шукати?

  • Чи отримаю я дохід від бізнесу?

  • Які мої мінімальні бізнес-інвестиції?

  • Як розрахувати ефективність бізнесу?

  • Який дохід я зможу отримати?

Висновок

Мінімальні інвестиції для салону краси складають 120-150 000 грн. Витрати можна мінімізувати, знайшовши інвестора. Для цього добре було б розробити детальний план салону краси та під'єднати CRM.

#8 Ідеї для роздумів

Починати завжди складно, але воно варте того. Салон краси – прибуткова справа, яка потребує постійного вдосконалення та сталевих нервів.

Корисні поради при відкритті салону краси:

  • Запитуйте клієнта чи він задоволений. Це важливо. Позитивний фідбек = позитивна репутація.

  • Слухайте команду. Навіть новачки можуть допомогти в бізнесі, якщо їм це дозволити.

  • Почніть з основ і потроху додавайте послуги. Акцент завжди має бути на якості.

  • Аналізуйте джерела, які приносять клієнтів. Це позитивно вплине на вашу справу.

  • Додайте косметику до послуг, щоб збільшити дохід салону.

  • Створіть акаунти салону краси в соцмережах та додавайте якісний контент на постійній основі.

  • Завжди залишайтесь відкритими та креативними. Це ваша найкраща зброя.

Якісний бізнес-план допоможе здійснити мрію та привабити клієнтів до вашого салону краси. Бажаємо вам успіху та багато задоволених клієнтів.

Вже відчинили салон? Тоді підключайтеся безкоштовно до системи онлайн-запису EasyWeek, щоб не проґавити жодного клієнта.

#манікюрний салон #барбершоп #салон краси

Чи будете ви рекомендувати це?

EasyWeek робить вашу роботу простіше!
Спробувати безкоштовно
Категорії
  1. EasyWeek
  2. > Бізнес
  3. Менеджмент
  4. Технології
  5. Комунікації
  6. Best practice
  7. Обладнання
  8. CRM для бізнесу
  9. Дизайн
  10. Маркетинг