Вступ
Масажні салони вже не один рік знаходяться на вершині попиту. Масаж – це приємно та дуже корисно. Послуга затребувана не лише в медичних цілях, але й для покращення настрою та схуднення.
Масажем часто займаються у:
лікувально-оздоровчих закладах;
салонах краси;
SPA;
студіях йоги;
банних комплексах та саунах.
Однак цей вид діяльності строго регулюється. Цей матеріал допоможе розібратись у всіх тонкощах.
Вища медична освіта є бажаною, проте поки не обов'язковою. Для роботи достатньо середньої професійної освіти. Виняток – медичний масаж. Тут вища медична освіта обов'язкова.
Так, цей бізнес підлягає обов'язковому ліцензуванню. Детальніше ознайомитись з критеріями можна на сайті МОЗ.
Бюджетний варіант можна відкрити від $10 000. Ця сума включає оренду та косметичний ремонт, обладнання та витрати на косметику.
Чому варто відкрити масажний салон
Масажний бізнес має цілий ряд переваг:
Популярність в аудиторії будь-якого віку, статі та соціального статусу.
Невеликі фінансові інвестиції для старту.
Повернути кошти вдасться у короткий термін.
Бізнес можна організувати власноруч, тобто працювати на себе.
Варто знати: більшість видів масажу потребують медичної ліцензії.
Вимоги до масажного кабінету
МОЗ наголошує, що масажна діяльність підлягає обов'язковому ліцензуванню. Це стосується медичного масажу.
Лікувальним масажем вважається той, що направлений на оздоровлення певних органів, як от:
масаж шийної зони при остеохондрозі;
масаж суглобів при різноманітних запаленнях та переломах.
Однак, є й такий масаж, який можна проводити без ліцензії. Наприклад, масажі направлені на естетичні цілі. Їх часто проводять в салонах краси та SPA.
Не підлягають ліцензуванню:
SPA-масажі;
естетичний масаж обличчя;
апаратний масаж;
масаж голови.
Пам'ятайте! Масаж можна робити лише здоровим людям. Якщо у послузі помітять елементи оздоровчого масажу, заклад можуть оштрафувати або й позбавити ліцензії.
Правова форма бізнесу
Якщо ви плануєте займатись масажем самостійно, достатньо відкрити ФОП. Для відкриття салону краси ідеально підійде ТОВ.
Якщо ж у вас є медична ліцензія, можна розширити діяльність та отримувати ще більше прибутку.
Бізнес-план масажного кабінету
Для запуску масажного кабінету потрібно підготуватись до грамотного виконання базових кроків. Вони схожі з відкриттям салону краси.
1. Визначте види масажу, які будуть доступні клієнтам
Розрізняють 2 основні підходи – європейський та східний.
Європейська система включає масаж усього тіла та його окремих ділянок. Сюди входять:
Лікувальний масаж для відновлення організму після травм.
Спортивний масаж для людей, які активно займаються спортом.
Гігієнічний масаж як профілактика та для укріплення організму.
Розслаблюючий масаж знімає психологічну напругу та надмірний тонус м'язів.
Косметичний масаж покращує тургор шкіри та колір обличчя. Виконується в салонах краси та косметичних кабінетах.
Східним вважається масаж, який взаємодіє з біологічно активними зонами та біополями, як от:
масаж кристалами, паличками та камінням;
аюрведичний масаж;
масаж з використанням звукових чаш.
2. Визначте цільову аудиторію
Важливо точно зрозуміти хто стане відвідувачем вашого салону. Це вплине на рекламу та просування.
Аудиторію відрізняють за:
Рівнем доходу.
Гендером (наприклад, антицелюлітний масаж найчастіше обирають жінки).
Локацією. Як правило, вашими клієнтами стануть місцеві мешканці. Однак унікальний масаж привабить і клієнтів, що живуть далі.
3. Проведіть аналіз конкурентів
Зберіть інформацію про послуги, ціни та акції конкурентів, протестуйте обслуговування. Масажні салони можуть суттєво відрізнятись один від одного, тому нічого страшного, якщо в районі працюватиме хтось ще.
Виділитись серед конкурентів допоможе програма онлайн-запису для масажних салонів. Клієнти швидко оцінять перевагу запису через подібну систему.
Покупка франшизи готового масажного салону
Хорошим стартом для підприємця-новачка стане придбання франшизи або "упакованого під ключ" бізнесу.
Підібрати франшизу можна в інтернеті, порівнюючи бренди, початкові інвестиції та термін окупності. Стратегія просування, єдиний дизайн та підхід до управління вже гарантований продавцем. Слід звернути увагу на розподіл доходів між управляючою компанією і власником об'єкта. Усі деталі, а також права та обов'язки обох сторін мають бути прописані у договорі.
Обладнання масажного салону
Вибір приміщення
Приймати клієнтів вдома можна, але це далеко не найкращий варіант розвитку бізнесу. Професійний підхід до справи забезпечить підбір приміщення. Знайти майданчик під масажний салон можна:
у торговому центрі;
на перших поверхах житлових будинків;
в торгових центрах;
у салонах краси та SPA.
Орендувати можна готове приміщення або ж пусту кімнату під ремонт.
Ремонт та дизайн
Масаж безпосередньо пов'язаний з релаксом та відпочинком, це обумовлює вибір схеми кольорів інтер'єру та меблів:
Дизайни краще обирати у спокійних, глибоких тонах.
Вибирати комфортні меблі для гостьової зони.
Подбати про ароматерапію.
Забезпечити зручні кліматичні характеристики.
Пропонувати клієнтам чай, каву, воду, смаколики.
Добре, коли інтер'єр сприяє стану безтурботності. Але робоча атмосфера також повинна підтримувати обраний стиль. Програма онлайн-запису допоможе знизити рівень стресу, уникнути накладок та зменшить конфлікти. Протестувати CRM із функцією онлайн-запису можна безкоштовно.
Обладнання
Крім декору та меблів на ресепшн, масажний салон має бути оснащений:
масажними кріслами та столами;
душовою кабіною та раковиною для миття рук;
санвузлом;
ширмами;
стелажами для рушників та косметики.
Персонал масажного салону
Після відкриття салону бізнесмен може працювати сам. Це стосується невеликих масажних кабінетів, які розраховані на одночасний прийом одного клієнта.
Для великого масажного салону потрібно найняти спеціалістів:
масажистів;
адміністратора;
службу клінінгу.
При виборі працівників необхідно звертати увагу на:
Медичну освіту або сертифікат про проходження курсів підвищення кваліфікації.
Досвід та попередні місця роботи.
Вміння використовувати різні техніки масажу.
Ввічливість, навички спілкування спеціаліста.
Грамотно підібраний колектив здатний покращити лояльність клієнтів та вивести бізнес на новий рівень.
Методи просування масажного салону
Привабити найперших клієнтів зможе яскрава вивіска та оригінальна назва.
Для просування салону рекомендуємо:
Лаконічний сайт. Заощадити на цій статті витрат допоможе CRM-програма EasyWeek, яка надає безкоштовну сторінку для масажного салону.
Обліковий запис у соціальних мережах. Можна зосередитись на якійсь одній, наприклад, Instagram.
Віджет онлайн-запису, щоб не пропустити жодного клієнта.
Обмінюватися клієнтами із сусідами – наприклад, розпочати співпрацю з найближчою перукарнею, у якій немає масажного кабінету. Для колаборації підійдуть будь-які заклади – від кав'ярні до фітнес-клубу.
Налаштувати клієнтопотік допоможе таргетована реклама. Але дуже важливо перед запуском будь-яких рекламних дій переконатись, що всі процеси налагоджені: запис, облік клієнтів, якість послуги. Інакше можна даремно витратити бюджет.
Висновок
У сфері послуг саме робота з клієнтами займає ключову роль. Для того, щоб привабити клієнта та виділитись серед конкурентів треба бути на висоті.
CRM – надійний помічник для більшості бізнесів. Сервіс EasyWeek автоматизує усі процеси, спрощуючи роботу з відвідувачами. Якщо ви вирішили відкрити масажний кабінет, обов'язково потурбуйтесь про якісне програмне забезпечення.
Спробуйте всі функції програми EasyWeek безкоштовно