Що таке VR?
VR або ж віртуальна реальність уже давно стала частиною звичного життя багатьох. Так, фільми в 3D-окулярах, комп’ютерні ігри з ефектом симуляції, концертні шоу, доповнені графікою не втрачають популярності. Віртуальна реальність створила цілу екосистему з багатьма додатками, більшість з яких має прекрасний бізнес-потенціал.
Останнім часом в Україні відкрилося багато VR-клубів. Арени віртуальної реальності також не відстають. VR-ігри досить популярна розвага, особливо враховуючи коронавірусні обмеження. Так, ви зможете уникнути небажаних соціальних контактів та гарно розважитись.
Сьогодні, поговоримо про нюанси відкриття VR-клубу та інших бізнесів у сфері віртуальної реальності.
Середня вартість гри у віртуальній реальності складає 80-125 грн. Це приблизна ціна 30 хвилин гри у VR. Зазвичай, віртуальні ігри тривають від 15 до 60 хвилин.
Клуб, центр чи арена віртуальної реальності – це місце де охочі можуть насолодитися VR іграми. Типове VR-обладнання включає VR-шолом, VR-окуляри та інші знаряддя. Клуби віртуальної реальності – хороший варіант відпочинку для компаній та персонального дозвілля.
Якщо коротко, основні кроки виглядають так: створіть бізнес-план, обладнайте майданчик, iнвестуйте в просування та в роботу з клієнтами.
Бізнес-потенціал віртуальної реальності
Величезний плюс віртуальної реальності – вміле поєднання вигаданих та реальних світів. Віртуальна реальність допомагає поринути в атмосферу живої комп'ютерної гри. Гравець відчуває запахи, чує звуки, бачить та самостійно рухається. Усі відчуття – результат гарно створеної симуляції.
Наприклад, запаливши вогонь у світі VR, ви відчуєте тепло полум'я і в реальному світі. Віртуальна реальність відкриває багато переваг та можливостей для бізнесу:
Можна створювати різноманітні середовища. Наприклад, квести віртуальної реальності та поєдинки.
Віртуальну реальність можна використовувати для науки. Так, для створення тривимірного зображення людського серця, яке дозволить дослідникам та лікарям точно зрозуміти як працює цей орган.
Навіть офісні конференції сьогодні проводять у віртуальній реальності. Так вони стають ще ефективнішими. Розваги у сфері віртуальної реальності - VR-ігри та атракціони - новий спосіб безпечних розваг. Це означає, що VR має чудові перспективи.
Згідно з прогнозами популярність віртуальної реальності лише зростатиме. Це чудова ніша для старту!
Цільова аудиторія ігрових клубів VR
Понад 80% аудиторії клубів віртуальної реальності це чоловіки віком від 17 до 35 років. Серед них:
школярі;
студенти;
ігромани;
працівники сфери IT;
люди, які захоплюються комп'ютерними технологіями.
Закохані та подружні пари також часто обирають віртуальну реальність як цікаве дозвілля. Часто сертифікати на VR-послуги дарують на день народження, весілля та без приводу.
Особлива група клієнтів сегменту B2B – компанії, які зацікавлені в створення командного духу серед працівників. VR атракції популярні для планування корпоративів та тімбілдингу.
2 основні типи VR-бізнесу
Є декілька варіантів класифікації віртуальної реальності. Основні:
VR для розваг "під ключ". Мається на увазі оренда приміщень, обладнання їх VR-устаткуванням. Такий бізнес має невеликий штат співробітників та зручну CRM для онлайн-бронювання. Зазвичай, це VR-кімнати, ігрові аркади у VR, майданчики для проведення ігор у віртуальній реальності.
Постачальник продуктів та послуг для клубів віртуальної реальності. Наприклад, творець VR-контенту чи компанія, що займається ремонтом VR-обладнання.
Розгляньмо, бізнес віртуальної реальності у контексті розваг.
Запуск бізнесу віртуальної реальності
Запуск клубу віртуальної реальності дуже схожий на старт будь-якого іншого бізнесу. Для цього потрібно:
Підготувати бізнес-план;
Спланувати бюджет та знайти фінансування;
Орендувати та обладнати приміщення;
Заявити про компанію онлайн;
Почати приймати клієнтів.
Витрати на створення та утримання VR-бізнесу
Витрати перед відкриттям;
Покупка чи оренда приміщення;
Витрати на реєстрацію ФОП чи ТОВ;
Ремонт;
Встановлення системи безпеки, враховуючи протипожежну систему;
Придбання бізнес-активів: обладнання та ігрового контенту;
Створення сайту та під'єднання CRM-системи.
Щомісячні витрати:
Орендна плата;
Комунальні послуги;
Виплата зарплати співробітникам;
Ремонт та обслуговування техніки;
Маркетинг та реклама.
Клуб віртуальної реальності не потребує окремого сайту. На нього не варто витрачатись. Краще обрати CRM-систему з опцією лендінгу та віджетом. За допомогою CRM, ви зможете управляти клієнтською базою, керувати виплатою заробітної плати та робити різні розсилки.
Скільки коштує відкрити VR-клуб
Клуб віртуальної реальності можна відкрити за франшизою відомого бренду. Мінімальний об'єм інвестицій – 150 000 грн. Кінцеву суму назвати складно. За бажання, можна відкрити VR-клуб і за декілька мільйонів. Повернення інвестицій також відрізняється. Зазвичай, мінімальний варіант – 6 місяців.
Відкрити VR-клуб можна і самостійно. Так, основні витрати припадуть на оренду та VR-обладнання.
VR-обладнання
Для того, щоб гідно виділятися серед конкурентів та отримувати прибуток треба вкластися в обладнання. Для створення висококласного атракціону віртуальної реальності знадобиться:
3D-окуляри та шоломи з вбудованим програмним забезпеченням. Приблизна вартість такого обладнання стартує від 20 000 грн.
Змінні лінзи для окулярів та шоломів приблизною вартістю 10 000 грн.
Монітори та клавіатура. Вартість від 8 000 грн.
Потужний ноутбук з дискретною відеокартою. Вартість від 30 000 грн.
Спеціальні крісла від 5 000 грн за одиницю.
Вибираючи VR-обладнання варто зважати на:
Популярність бренду та інноваційність розробки;
Термін гарантії та умови обслуговування.
Секрети прибуткового VR-клубу
Обрати правильну локацію та працювати над просуванням бренду.
Налаштувати продаж товарів спільно з іншими бізнесами.
Під'єднати онлайн-бронювання для клієнтів.
Де відкривати клуб віртуальної реальності
Гарний варіант – торговий центр або ж творчий кластер. Не варто намагатися охопити все місто. Радимо сконцентруватись на районі, де розташовано ваш заклад.
VR-клуб можна вдало розташувати у місцях скупчення молоді. Наприклад, коло університетів. Спальний район – також непоганий варіант. Знайти аудиторію можна онлайн, у соціальних мережах та через інтернет-рекламу. Ще один варіант – офлайн просування. Рекламні оголошення та флаєри допоможуть проінформувати місцевих про відкриття нового клубу.
Instagram, TikTok та Google карти – ідеальні майданчики для ефективного просування VR-клубу.
Продажі та колаборації
Підвищити дохід можна шляхом налаштування продажу VR-обладнання для домашнього вжитку. Так, 3D-окуляри та шоломи віртуальної реальності – гарний товар для продажу у VR-клубі.
Для просування проєкту, можна розіслати пропозиції IT-компаніям та університетам. Ваша мета – залучити якомога більше людей до вашого бізнесу.
Зв'яжіться з сайтами "продажу емоцій" та запропонуйте ваші товари для колаборації. Різноманітний контент – найкращий варіант конкурентної боротьби.
Ігри в клубах віртуальної реальності бувають наступних жанрів:
Хорор;
Пригоди;
Фентезі;
Квест;
Шутер (для тих, хто любить постріляти);
Спорт.
Чим більше варіантів ігор ви пропонуєте, тим більше клієнтів привабить ваш клуб.
Як організувати зручне онлайн-бронювання
Ігромани навряд чи захочуть телефонувати для запису на VR-гру. Програмне забезпечення з можливістю онлайн-бронювання – це просто must-have. Важливо протестувати сервіс до купівлі та обрати ідеальний варіант. Під'єднайте програму онлайн-бронювання від EasyWeek та розширте можливості власної справи прямо зараз.
Безкоштовно протестувати повний функціонал програми для VR-клубу можна за посиланням.