Що таке Black Friday

Чорна п'ятниця – масштабний розпродаж, маркетингова подія, запозичена з США. Акція з'явилася в Україні відносно недавно, але швидко стала популярною. З її допомогою можна залучити нових клієнтів, голосно заявити про свою справу та збільшити продаж.

Період знижок триває кілька днів. У цей час магазини, центри розваг, салони, що пропонують спробувати свої товари та послуги за зниженою вартістю, переповнені. Організувати таку акцію може як новий, так і бізнес, що вже давно діє.

Щоб розпродаж приніс прибуток, необхідно ретельно підготуватися до його проведення. Розрахуйте бюджет, мінімальну суму покупки та кількість бонусних гривен, які ви готові подарувати. При правильному підході компанія не зазнає збитків.

Тимчасовий період проведення визначається кожною компанією індивідуально. Black Friday – це, зазвичай, четверта п'ятниця листопада. Далі за бажанням ви можете продовжити період розпродажу на кілька днів або й тижнів. Жодних суворих обмежень немає. Багато компаній та магазинів починають період знижок 11 листопада, у день шопінгу і закінчують за кілька днів після офіційного дня розпродажів.

Проведення розпродажу допоможе просунути послуги та товари. При продуманій підготовці ви залучите нових клієнтів та зробите свій бренд більш пізнаваним. Період глобальних розпродажів дозволяє швидко позбутися товару, що залежався і збільшити продажі. Це відмінний спосіб підвищити лояльність клієнтів та конкретна мотивація здійснити покупки.

Що організувати на Чорну п'ятницю

Щоб з розумом провести Black Friday, складіть план:

  1. Поставте мету: залучення клієнтів, зростання доходу, розпродаж залишків товарів тощо. Важливо розрахувати кожну деталь, щоб не зазнати збитків.

  2. Визначте цільову аудиторію. Для кожної ЦА буде потрібна власна унікальна торгова пропозиція: те, що актуально для чоловіків 40-60 років, не підійде для дівчат 18-30 років.

  3. Визначте час проведення акції. Скільки днів триватиме розпродаж, коли розпочнеться.

  4. Розробте систему знижок: не можна влаштовувати розпродаж відразу на всі види послуг та товарів. Виберіть продукти, націнка на які вища, ніж на інші. Так ви зможете запропонувати клієнту гарну знижку та не залишитися в мінусі.

  5. Підготуйте продукцію для проведення Чорної п'ятниці та заплануйте максимальну кількість працівників на акційні дні.

  6. Проконсультуйте персонал. Ваша команда має чітко розуміти, що необхідно робити, які категорії товарів та послуг просувати, як правильно відповідати на запитання.

  7. Підготуйте сайт, соціальні мережі до напливу клієнтів. За 2-3 тижні починайте прогрівати аудиторію відповідним контентом.

  8. Запустіть рекламу. Оптимальний варіант початку залучення клієнтів – за місяць до старту розпродажів.

Найголовніше правило – не відкладайте підготовку до Чорної п'ятниці та плануйте все заздалегідь. Характер знижок та акційні пропозиції багато в чому залежить від специфіки вашої діяльності. Те, що підходить для торгових центрів, не працює для салонів краси. Враховуйте всі нюанси роботи. Звертайте увагу на інтерес клієнтів. Акції мають бути вигідні не лише вам, а й тим, хто ними користуватиметься.

Розглянемо варіанти проведення Чорної п'ятниці для бізнесу різного типу.

Встановить онлайн-запис до салону краси

Розпродаж у салоні краси

Чорна п'ятниця в індустрії краси дозволить розпродати косметичні продукти, що залежалися, розширити клієнтську базу, просунути нові або менш популярні послуги. У дні розпродажів ви можете зробити однакову знижку на всі послуги. Наприклад, 15%. Така знижка не завдасть шкоди компанії, але зможе підвищити інтерес відвідувачів.

Варіанти акцій для салонів:

  • Єдина знижка на усі сертифікати.

  • Зниження ціни на категорію послуг, що має найменший попит.

  • Нарахування подвійних бонусів на картку лояльності клієнта під час оплати послуги.

  • Акція продаж комплексу послуг. Наприклад, знижка 50% на комплекс з відновлення волосся + укладання.

  • Послуга в подарунок для придбання сертифіката або подарункової картки. Наприклад, безкоштовний манікюр, відвідування солярію, хамам і т.д.

Не забувайте про професійні засоби догляду за волоссям, обличчям, тілом. Як бонус ви можете дарувати клієнтам пробники коштів після процедур. Багато хто вважає, що придбана в салоні косметика не виправдано дорога: за допомогою Чорної п'ятниці ви можете змінити їх погляд та збільшити подальший продаж.

Безкоштовний сайт для салону краси

Акції у сфері розваг

Центр розваг у періоди глобальних розпродажів може організувати знижку відвідування до 50%. Пам'ятайте, що знижки не мають бути збитковими для компанії. Ось які варіанти можливі:

  • Маленькі подарунки. Наприклад, при відвідуванні центру розваг надавати безкоштовний обід на фуд-корті.

  • Безкоштовний апгрейд рівня/складності гри.

  • Дві послуги за ціною однієї.

  • Знижка на менш популярні розваги. Тож ви зможете підвищити лояльність клієнтів, просунути свій товар.

Black Friday у фітнес-клубі

Чорна п'ятниця у тренажерному залі означає знижки на певні заняття, групові відвідування, абонементи. Ви можете запропонувати клієнтам:

  • Безкоштовне або зі знижкою 50% разове заняття з тренером.

  • Придбання клубної картки зі знижкою від 30 до 70%.

  • Зниження ціни продукції клубу: фірмова спортивна форма, продукти здорового харчування тощо.

  • Знижка на місячний абонемент на групові тренування.

Як правило, фітнес-клуби в періоди Чорної п'ятниці також проводять акції, безкоштовні майстер-класи, разові заняття з тренером тощо.

Якщо фітнес-клуб має додаткові СПА-послуги (хамам, масаж і т.д.), можна організувати знижку й на них.

Універсальні ідеї для Чорної п'ятниці

Під час глобального розпродажу можна скористатися такими секретами залучення:

  • Безкоштовні товари: купон на недорогу процедуру, пробник крему, знижка на наступне відвідування і т.д.

  • Якщо у вашому магазині, центрі, салоні діє бонусна система, нарахуйте клієнтам додаткові бали за відвідування у вказані дні.

  • Знижки на подарункові картки та сертифікати.

  • Пропозиції постійних клієнтів: додаткова знижка на певну групу товарів, послуг.

  • Подарунки для перших 50-ти клієнтів.

  • Проведення акцій у соціальних мережах – репости з наступним розіграшем.

  • Товар класом вищий за стандартну вартість, наприклад, зачіска від стиліста за звичайною ціною або СПА-процедура + манікюр за ціною манікюру.

  • Знижка на послугу під час онлайн-запису через віджет на сайті.

Варіантів залучення клієнтів у період проведення Чорної п'ятниці безліч. Відштовхуйтеся від специфіки вашої діяльності та бюджету.

Висновок

Чорна п'ятниця або Black Friday – чудовий спосіб просунути свої послуги та товари у короткий час. Обов'язково підготуйте план і виділіть бюджет, поставте цілі, до яких ви хочете прийти. Після розпродажу – підсумуйте і похваліть себе за успішно проведену маркетингову акцію. Підійшовши до організації заходу відповідально, ви зможете отримати гідний дохід, розширити базу клієнтів і популяризувати свій бренд.

Важливо! Напередодні розпродажу обов'язково встановіть програму для онлайн-запису клієнтів. Це дозволить оперативно опрацювати велику кількість заявок.

#чорна п'ятниця #маркетингові ідеї

Чи будете ви рекомендувати це?

EasyWeek робить вашу роботу простіше!
Спробувати безкоштовно
Категорії
  1. EasyWeek
  2. > Бізнес
  3. Менеджмент
  4. Технології
  5. Комунікації
  6. Best practice
  7. Обладнання
  8. CRM для бізнесу
  9. Дизайн
  10. Маркетинг