Ціни
Увійти
12 ідей для мотивації персоналу

Вступ

Часта зміна кадрів – головний біль для багатьох власників салонів краси. Та гірше частих звільнень можуть бути лише цілком і повністю немотивовані співробітники. Вони негативно впливають на команду та руйнують стосунки з клієнтами.

Важливо не лише створити бізнес-план та відкрити салон краси, але й продумати систему комунікації зі співробітниками.

50% витрат салону припадає на зарплату персоналу, середнє значення за іншими витратами складає близько 33%. Саме тому в питаннях управління салоном краси головна роль за розумною мотивацією персоналу.

Ми зібрали 12 перевірених рушіїв мотивації, які точно допоможуть вашому салону краси.

Прочитайте гайд на цю тему у бізнес-блозі EasyWeek.

Вибір назви салону – важливий, але нескладний етап. Надихайтеся ідеями від EasyWeek.

Як стимулювати персонал працювати краще

Існує 12 перевірених способів мотивації персоналу салону краси:

  1. Створити систему цінностей закладу.

  2. Вивчити своїх співробітників та зрозуміти, що цінно для кожного з них.

  3. Схвалювати ініціативу та стимулювати команду приймати рішення.

  4. Адаптувати методи управління до рівня працівника.

  5. Регулярно проводити зустрічі сам на сам.

  6. Створити систему мотиваційних бонусів за результатами роботи.

  7. Стимулювати дружню конкуренцію серед майстрів.

  8. Інвестувати в навчання та розвиток команди.

  9. Пропонувати варіанти кар'єрного зростання.

  10. Створити в салоні сприятливу атмосферу, частіше дякувати та помічати успіхи.

  11. Влаштовувати вечірки та тімбілдинги для команди салону.

  12. Проводити опитування співробітників і обов'язково вимірювати прогрес.

Перед тим як детально зупинитись на кожній стратегії, розгляньмо піраміду потреб працівників салону краси. Загалом, статистика виглядатиме так:

  • Гроші та вигода – 25%.

  • Бажання виконувати гарну роботу і радувати клієнтів – 17%.

  • Комфортні умови праці – 15%.

  • Відчуття, що тебе цінують – 13%.

  • Внутрішня конкуренція серед майстрів – 10%.

  • Професійний розвиток та самореалізація – 8%.

  • Приємний керівник – 5%.

  • Віра в компанію, робота в команді – 4%.

  • Інше – 3%.

Сторінка салону краси в системі EasyWeek

Як продуктивно керувати командою салону краси

Створити систему цінностей салону краси

Перед тим як створювати систему мотивації салону краси, переконайтесь, що ви правильно сформували підхід до культури обслуговування.

У центрі культури салону має бути місія, цінності та переконання співробітників. Для створення позитивної атмосфери та репутації, важливо, щоб усі співробітники це добре розуміли. Цінності мають бути зафіксовані на сайті, у робочому чаті чи на стенді в салоні.

Створюючи систему цінностей салону, варто залучити до обговорення співробітників. Такий жест сам по собі змотивує на кращу роботу. Саме цінності створять єдиний напрям роботи салону. Приймаючи на роботу нового співробітника, варто переконатись, що й він розділяє цінності вашого закладу.

Вивчайте своїх співробітників, щоб зрозуміти, що для них в пріоритеті

Усі ми різні й це прекрасно. Для того, щоб мотивувати команду, варто чітко розуміти, що їй до смаку. Звучить очевидно? Але знадобиться час перед тим як ви зможете сказати, що мотивує ту чи іншу людину.

Схвалюйте ініціативу й мотивуйте персонал приймати рішення

Мікроменеджмент – смерть мотивації. У команді, де контролюється кожен крок, у людей блокується критичне мислення та креатив. Навіть якщо спершу працівник проявляв ініціативу, тотальний контроль поступово зменшить цей ентузіазм.

Краще дозволити команді думати самостійно. Запитуйте поради, розв'язуйте питання разом, схвалюйте ініціативу та не забувайте дякувати усно та матеріально.

Перед відкриттям перукарні, добре було б залучити команду салону до створення маркетингової стратегії та до вибору назви салону краси.

Адаптуйте методи управління до рівня співробітника

Ми тільки що згадали про важливість критичного мислення та креативу. Це правда, проте рівень автономності залежить від рівня професійного розвитку співробітника.

Початківцю підійде директивний стиль, йому потрібен наставник. Такого співробітника варто підтримати, але не делегувати всю відповідальність. Це мистецтво ефективного лідерства, яке мотивує команду та максимізує результат.

Регулярно проводьте зустрічі сам на сам

Як краще зрозуміти співробітника? Достатньо виконати ці 4 дії:

  • будьте щирими,

  • цікавтесь думкою,

  • вмійте слухати,

  • виконуйте обіцянки.

Для кращого розуміння справи, можна проводити щомісячні зустрічі з командою. Для більш довірливих стосунків, їх можна поєднати з зустрічами сам на сам. Це може бути 30 хвилин під час кави раз на тиждень, година розмови кожні два тижні чи будь-який інший варіант на ваш вибір.

Приділіть цей час на розв'язання нагальних питань, вирішення проблем, кращого розуміння внутрішньої кухні.

Не розповсюджуйте конфіденційну інформацію, отриману на особистій зустрічі. Інакше ви втратите довіру.

Результат індивідуальних зустрічей не забариться. Працівники краще йтимуть на контакт, а ви їх легше розумітимете. Так, ви зможете легко виявити незадоволених членів команди та оптимізувати роботу. Колектив відчує, що його цінують та працюватиме краще.

Ефективна система нагород для команди салону краси

Створіть систему бонусів за результатами роботи

Лише комфортна атмосфера не втримає працівника. Робота має приносити дохід.

Старайтесь ніколи не затримувати виплату зарплати. Це підриває довіру.

Керівник має періодично моніторити бонуси, які пропонують інші салони краси. Нагорода у вигляді відсотка за проданий товар – один із найпростіших та найдієвіших методів. Проте не забувайте, будь-які завдання, які ви ставите перед співробітником мають бути реальними. Не загадуйте захмарних бажань.

Якісне програмне забезпечення також без проблем прорахує вигідну систему бонусів для працівників. Якщо ви лише плануєте відкрити власний салон краси, розгляньте пропозицію EasyWeek. Ми надаємо безкоштовний сайт, віджет та посилання на онлайн-бронювання. Користувачам також доступні фінансовий та адміністративний модулі. З EasyWeek, ви легко нарахуєте зарплату, премію або ж стягнете штраф. Адже мотивація – це не лише бонуси, але й справедливі покарання.

Автоматизована система для салону краси – це зручний інструмент для управління персоналом, клієнтською базою та налаштування реклами.

Сторінка салону в системі EasyWeek

Стимулюйте дружню конкуренцію серед майстрів

Те, як ми виглядаємо перед колегами – важливий фактор мотивації. Так, можна проводити дружні змагання серед команди. Найголовніше не перетворювати невелике змагання у ціле протистояння. Саме тому прикметник "дружнє" тут надзвичайно важливий.

Змагання можуть бути направлені на конкретні стратегічні дії. Наприклад, на збільшення середнього чека та виторгу за день. Кожен співробітник сам обирає як цієї мети досягти. Комусь достатньо розумного спілкування з клієнтом, хтось приваблює соціальними мережами та акціями. Підхід має бути індивідуальним.

Така здорова боротьба має розв'язувати питання, які стоять перед бізнесом прямо зараз. Для того, щоб змагання принесло ще більше результату, можна додати командну ціль. Наприклад, якщо ви змагаєтесь за відсоток від продажів, можна встановити межу після якої вся команда отримає бонус. Так, співробітники будуть зацікавлені допомагати одне одному.

Змагання можна перетворити на динамічну гру. Створіть мотиваційну дошку, замовте наліпки та значки, публікуйте щоденні результати в робочому чаті. Більше креативу – кращі прибутки.

Інвестуйте в освіту та розвиток команди

Саморозвиток – ще одна ланка розумної мотивації персоналу. Майстри хочуть розвиватись професійно, ще приємніше, коли керівництво це схвалює і допомагає.

У бізнес-план потрібно закласти інвестиції на навчання персоналу. Для того, щоб продумати витрати, радимо створити річний план. Так, ви чітко пропишете усі виставки, конкурси, семінари, онлайн-освіту та інші можливості.

Деякі постачальники можуть допомогти з організацією майстер-класів на їх продукції. Це зручна та безкоштовна можливість розвитку.

Запропонуйте команді варіанти професійного зростання

Працівникам важливо відчувати, що вони зростають професійно. Саме тому навчання та наставництво такі важливі. Так само як і кар'єрне зростання.

При виборі співробітника, зосередьтесь на перевагах вашого салону та варіантах професійного вдосконалення. Наприклад, молодший стиліст – старший стиліст – майстер чи ТОП-стиліст. Можна додавати проміжні позиції та варіювати ступені.

Довіра та нові ролі прекрасно мотивують. Так, позицію SMM можна доручити члену команди салону. Це покаже довіру до працівника. Звичайно, не забуваємо і про матеріальну винагороду.

Довіра, нові ролі та знання – ідеальна мотивація для персоналу салону краси.

Визнання заслуг та щира вдячність

Створіть атмосферу, що надихає

Середовище, де ми працюємо, впливає на нас значно більше ніж ми думаємо.

Ми впевнені, власники точно пам'ятають про клієнтів салону. Так, заклад має красивий інтер'єр, звучить приємна музика та ще безліч деталей для задоволення гостя. Варто переконатись, що команді салону краси не менш комфортно.

Перевірте чи є у вашому салоні все необхідне для персоналу:

  • комфортна та чиста кімната відпочинку,

  • зручні робочі місця,

  • гарне обладнання,

  • достатня кількість витратних матеріалів,

  • розклад, складений без помилок

  • зручна CRM для автоматизації бізнес-процесів.

Ще один фактор гарної атмосфери – вдячність та гідна оцінка заслуг команди. Дуже часто про це забувають. Відчуття підтримки важливе для кожного. Варто приділяти увагу позитивним моментам та менше критикувати. Постарайтесь зробити вдячність вашою звичкою.

Важливо пам'ятати й про статистику салону в цілому. Обов'язково діліться позитивними новинами з командою. Так, ви ще краще змотивуєте персонал.

Повідомте про успіх у соціальних мережах, на сайті чи на стенді салону краси. Публічна похвала не лише чудово мотивує, але й створює позитивний імідж. Не забувайте про відгуки на салон та рейтинг майстрів. З цим вам легко допоможе EasyWeek CRM.

Важливий момент! Працювати з негативними відгуками краще сам на сам з співробітником, а от хвалити варто публічно.

Організуйте вечірку для команди чи тімбілдінг

Завжди добре відпочити від щоденної рутини. Зміна картинки вдихне нову енергію в команду, дозволить спілкуватись не так, як ви це робите в салоні.

Принаймні раз на рік можна забронювати столик в ресторані чи влаштувати виїзну вечірку. Наприклад, до дня народження салону. В неформальній атмосфері ще простіше вибудовувати стосунки й зміцнити командний дух.

Не варто просити колег скинутись на свято, це звучить досить дивно. Якщо ви організовуєте вечірку, вона має бути за кошт салону. Вкладати гроші та час в команду – надзвичайно важливо та ще й швидко окупається.

Як дізнатись у команди чи всім вони задоволені

Регулярно анкетуйте команду щодо задоволення роботою в салоні краси. Порівнюйте результати опитувань за різні періоди та корегуйте стратегію.

Такі опитування досить просто організувати в Telagram або ж за допомогою CRM. Команда має відповідати анонімно. Так, результат буде чесним. Питання ж можуть бути різними. Головне, щоб вони допомагали компанії.

Приблизні питання:

  1. Наскільки вам подобається тут працювати?

  2. Ви б порекомендували другу працювати у нас в салоні?

  3. Гіпотетично, якщо ви б звільнялись, то чому?

  4. Чи часто вас хвалять на роботі?

  5. Чи прислухається керівництво до вашої думки?

  6. Вам відомі цінності салону краси?

  7. Чи поважають один одного співробітники?

Висновок

Команда салону краси потребує не менше турботи ніж клієнти. Часта змінюваність кадрів може призвести до поганої роботи та втрати доходу. А от щасливі співробітники принесуть салону лише користь.

Сподіваємось наші 12 порад будуть вам корисними. Пропонуємо скористатись безкоштовним тестовим періодом EasyWeek CRM та оптимізувати бізнес ще ефективніше.

14 днів безкоштовного повного доступу

Випробуйте всі можливості нашого продукту повністю, абсолютно безкоштовно та без обмежень. Оцініть функціонал, переваги та зручність EasyWeek.

Cлужбa підтримки

Виберіть месенджер, щоб зв'язатися зі службою підтримки EasyWeek

WhatsApp Telegram

Запитання? Напишіть нам!

Ми зараз онлайнSupport manager photoSupport manager photoSupport manager photoSupport manager photo
Як це працює