Що таке VR?
VR або ж віртуальна реальність уже давно стала частиною звичного життя багатьох. Так, фільми в 3D-окулярах, комп’ютерні ігри з ефектом симуляції, концертні шоу, доповнені графікою не втрачають популярності. Віртуальна реальність створила цілу екосистему з багатьма додатками, більшість з яких має прекрасний бізнес-потенціал.
Останнім часом в Україні відкрилося багато VR-клубів. Арени віртуальної реальності також не відстають. VR-ігри досить популярна розвага, особливо враховуючи коронавірусні обмеження. Так, ви зможете уникнути небажаних соціальних контактів та гарно розважитись.
Сьогодні, поговоримо про нюанси відкриття VR-клубу та інших бізнесів у сфері віртуальної реальності.

Бізнес-потенціал віртуальної реальності
Величезний плюс віртуальної реальності – вміле поєднання вигаданих та реальних світів. Віртуальна реальність допомагає поринути в атмосферу живої комп'ютерної гри. Гравець відчуває запахи, чує звуки, бачить та самостійно рухається. Усі відчуття – результат гарно створеної симуляції.
Наприклад, запаливши вогонь у світі VR, ви відчуєте тепло полум'я і в реальному світі. Віртуальна реальність відкриває багато переваг та можливостей для бізнесу:
- Можна створювати різноманітні середовища. Наприклад, квести віртуальної реальності та поєдинки.
- Віртуальну реальність можна використовувати для науки. Так, для створення тривимірного зображення людського серця, яке дозволить дослідникам та лікарям точно зрозуміти як працює цей орган.
- Навіть офісні конференції сьогодні проводять у віртуальній реальності. Так вони стають ще ефективнішими. Розваги у сфері віртуальної реальності - VR-ігри та атракціони - новий спосіб безпечних розваг. Це означає, що VR має чудові перспективи.
Згідно з прогнозами популярність віртуальної реальності лише зростатиме. Це чудова ніша для старту!
Цільова аудиторія ігрових клубів VR
Понад 80% аудиторії клубів віртуальної реальності це чоловіки віком від 17 до 35 років. Серед них:
- школярі;
- студенти;
- ігромани;
- працівники сфери IT;
- люди, які захоплюються комп'ютерними технологіями.
Закохані та подружні пари також часто обирають віртуальну реальність як цікаве дозвілля. Часто сертифікати на VR-послуги дарують на день народження, весілля та без приводу.
Особлива група клієнтів сегменту B2B – компанії, які зацікавлені в створення командного духу серед працівників. VR атракції популярні для планування корпоративів та тімбілдингу.
2 основні типи VR-бізнесу
Є декілька варіантів класифікації віртуальної реальності. Основні:
- VR для розваг "під ключ". Мається на увазі оренда приміщень, обладнання їх VR-устаткуванням. Такий бізнес має невеликий штат співробітників та зручну CRM для онлайн-бронювання. Зазвичай, це VR-кімнати, ігрові аркади у VR, майданчики для проведення ігор у віртуальній реальності.
- Постачальник продуктів та послуг для клубів віртуальної реальності. Наприклад, творець VR-контенту чи компанія, що займається ремонтом VR-обладнання.
Розгляньмо, бізнес віртуальної реальності у контексті розваг.

Запуск бізнесу віртуальної реальності
Запуск клубу віртуальної реальності дуже схожий на старт будь-якого іншого бізнесу. Для цього потрібно:
- Підготувати бізнес-план;
- Спланувати бюджет та знайти фінансування;
- Орендувати та обладнати приміщення;
- Заявити про компанію онлайн;
- Почати приймати клієнтів.
Витрати на створення та утримання VR-бізнесу
- Витрати перед відкриттям;
- Покупка чи оренда приміщення;
- Витрати на реєстрацію ФОП чи ТОВ;
- Ремонт;
- Встановлення системи безпеки, враховуючи протипожежну систему;
- Придбання бізнес-активів: обладнання та ігрового контенту;
- Створення сайту та під'єднання CRM-системи.
Щомісячні витрати:
- Орендна плата;
- Комунальні послуги;
- Виплата зарплати співробітникам;
- Ремонт та обслуговування техніки;
- Маркетинг та реклама.
Клуб віртуальної реальності не потребує окремого сайту. На нього не варто витрачатись. Краще обрати CRM-систему з опцією лендінгу та віджетом. За допомогою CRM, ви зможете управляти клієнтською базою, керувати виплатою заробітної плати та робити різні розсилки.

Скільки коштує відкрити VR-клуб
Клуб віртуальної реальності можна відкрити за франшизою відомого бренду. Мінімальний об'єм інвестицій – 150 000 грн. Кінцеву суму назвати складно. За бажання, можна відкрити VR-клуб і за декілька мільйонів. Повернення інвестицій також відрізняється. Зазвичай, мінімальний варіант – 6 місяців.
Відкрити VR-клуб можна і самостійно. Так, основні витрати припадуть на оренду та VR-обладнання.
VR-обладнання
Для того, щоб гідно виділятися серед конкурентів та отримувати прибуток треба вкластися в обладнання. Для створення висококласного атракціону віртуальної реальності знадобиться:
- 3D-окуляри та шоломи з вбудованим програмним забезпеченням. Приблизна вартість такого обладнання стартує від 20 000 грн.
- Змінні лінзи для окулярів та шоломів приблизною вартістю 10 000 грн.
- Монітори та клавіатура. Вартість від 8 000 грн.
- Потужний ноутбук з дискретною відеокартою. Вартість від 30 000 грн.
- Спеціальні крісла від 5 000 грн за одиницю.
Вибираючи VR-обладнання варто зважати на:
- Популярність бренду та інноваційність розробки;
- Термін гарантії та умови обслуговування.

Секрети прибуткового VR-клубу
- Обрати правильну локацію та працювати над просуванням бренду.
- Налаштувати продаж товарів спільно з іншими бізнесами.
- Під'єднати онлайн-бронювання для клієнтів.
Де відкривати клуб віртуальної реальності
Гарний варіант – торговий центр або ж творчий кластер. Не варто намагатися охопити все місто. Радимо сконцентруватись на районі, де розташовано ваш заклад.
VR-клуб можна вдало розташувати у місцях скупчення молоді. Наприклад, коло університетів. Спальний район – також непоганий варіант. Знайти аудиторію можна онлайн, у соціальних мережах та через інтернет-рекламу. Ще один варіант – офлайн просування. Рекламні оголошення та флаєри допоможуть проінформувати місцевих про відкриття нового клубу.
Instagram, TikTok та Google карти – ідеальні майданчики для ефективного просування VR-клубу.
Продажі та колаборації
Підвищити дохід можна шляхом налаштування продажу VR-обладнання для домашнього вжитку. Так, 3D-окуляри та шоломи віртуальної реальності – гарний товар для продажу у VR-клубі.
Для просування проєкту, можна розіслати пропозиції IT-компаніям та університетам. Ваша мета – залучити якомога більше людей до вашого бізнесу.
Зв'яжіться з сайтами "продажу емоцій" та запропонуйте ваші товари для колаборації. Різноманітний контент – найкращий варіант конкурентної боротьби.
Ігри в клубах віртуальної реальності бувають наступних жанрів:
- Хорор;
- Пригоди;
- Фентезі;
- Квест;
- Шутер (для тих, хто любить постріляти);
- Спорт.
Чим більше варіантів ігор ви пропонуєте, тим більше клієнтів привабить ваш клуб.
Як організувати зручне онлайн-бронювання

Ігромани навряд чи захочуть телефонувати для запису на VR-гру. Програмне забезпечення з можливістю онлайн-бронювання – це просто must-have. Важливо протестувати сервіс до купівлі та обрати ідеальний варіант. Під'єднайте програму онлайн-бронювання від EasyWeek та розширте можливості власної справи прямо зараз.
Безкоштовно протестувати повний функціонал програми для VR-клубу можна за посиланням.